
Römork ve karavanların araca bağlanma şekli, kullanılan bağlantı mekanizmasına ve aracın özelliklerine bağlıdır. Genel olarak, şu yöntemler kullanılır:
1. Çeki Topuzu ve Çeki Demiri (Çekme Kancası) ile Bağlantı
- Binek araçlar ve SUV’ler için en yaygın yöntemdir.
- Aracın arkasına monte edilen çeki demiri üzerine bir çeki topuzu (kugelkupplung) yerleştirilir.
- Karavan veya römorkun çeki oku, çeki topuzuna oturtularak kilitlenir.
- Emniyet zinciri ve elektrik bağlantısı takılarak tamamlanır.
2. Pimli ve Kancalı Bağlantılar
- Ağır vasıtalarda ve tarım makinelerinde kullanılır.
- Çeki kancası veya pimi olan sistemler, daha ağır yükleri taşıyabilmek için tasarlanmıştır.
- Ringfeder tipi bağlantılar, tırlar ve büyük römorklar için yaygındır.
3. Beşinci Teker (5th Wheel) Bağlantı Sistemi
- Tır ve büyük kamyonlarla kullanılan bir sistemdir.
- Çekici aracın şasi üzerine monte edilen beşinci teker bağlantı noktası, römorkun ön kısmındaki king pin ile bağlanır.
4. Elektrik ve Fren Bağlantıları
- Römork veya karavanın aydınlatma, sinyal ve fren sistemleri araca bağlanır.
- 7 veya 13 pinli fişler kullanılarak elektrik bağlantısı sağlanır.
- Büyük ve ağır römorklarda elektrikli veya havalı fren sistemleri olabilir.