Shopping Cart

No products in the cart.

Karavan ve Römork için Araç bağlantısı

Römork ve karavanların araca bağlanma şekli, kullanılan bağlantı mekanizmasına ve aracın özelliklerine bağlıdır. Genel olarak, şu yöntemler kullanılır:

1. Çeki Topuzu ve Çeki Demiri (Çekme Kancası) ile Bağlantı

  • Binek araçlar ve SUV’ler için en yaygın yöntemdir.
  • Aracın arkasına monte edilen çeki demiri üzerine bir çeki topuzu (kugelkupplung) yerleştirilir.
  • Karavan veya römorkun çeki oku, çeki topuzuna oturtularak kilitlenir.
  • Emniyet zinciri ve elektrik bağlantısı takılarak tamamlanır.

2. Pimli ve Kancalı Bağlantılar

  • Ağır vasıtalarda ve tarım makinelerinde kullanılır.
  • Çeki kancası veya pimi olan sistemler, daha ağır yükleri taşıyabilmek için tasarlanmıştır.
  • Ringfeder tipi bağlantılar, tırlar ve büyük römorklar için yaygındır.

3. Beşinci Teker (5th Wheel) Bağlantı Sistemi

  • Tır ve büyük kamyonlarla kullanılan bir sistemdir.
  • Çekici aracın şasi üzerine monte edilen beşinci teker bağlantı noktası, römorkun ön kısmındaki king pin ile bağlanır.

4. Elektrik ve Fren Bağlantıları

  • Römork veya karavanın aydınlatma, sinyal ve fren sistemleri araca bağlanır.
  • 7 veya 13 pinli fişler kullanılarak elektrik bağlantısı sağlanır.
  • Büyük ve ağır römorklarda elektrikli veya havalı fren sistemleri olabilir.

Sosyal medyada paylaş:

Bir yorum yap...

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir