Karavan ve Römork için Araç bağlantısı

Römork ve karavanların araca bağlanma şekli, kullanılan bağlantı mekanizmasına ve aracın özelliklerine bağlıdır. Genel olarak, şu yöntemler kullanılır:

1. Çeki Topuzu ve Çeki Demiri (Çekme Kancası) ile Bağlantı

  • Binek araçlar ve SUV’ler için en yaygın yöntemdir.
  • Aracın arkasına monte edilen çeki demiri üzerine bir çeki topuzu (kugelkupplung) yerleştirilir.
  • Karavan veya römorkun çeki oku, çeki topuzuna oturtularak kilitlenir.
  • Emniyet zinciri ve elektrik bağlantısı takılarak tamamlanır.

2. Pimli ve Kancalı Bağlantılar

  • Ağır vasıtalarda ve tarım makinelerinde kullanılır.
  • Çeki kancası veya pimi olan sistemler, daha ağır yükleri taşıyabilmek için tasarlanmıştır.
  • Ringfeder tipi bağlantılar, tırlar ve büyük römorklar için yaygındır.

3. Beşinci Teker (5th Wheel) Bağlantı Sistemi

  • Tır ve büyük kamyonlarla kullanılan bir sistemdir.
  • Çekici aracın şasi üzerine monte edilen beşinci teker bağlantı noktası, römorkun ön kısmındaki king pin ile bağlanır.

4. Elektrik ve Fren Bağlantıları

  • Römork veya karavanın aydınlatma, sinyal ve fren sistemleri araca bağlanır.
  • 7 veya 13 pinli fişler kullanılarak elektrik bağlantısı sağlanır.
  • Büyük ve ağır römorklarda elektrikli veya havalı fren sistemleri olabilir.

Sosyal medyada paylaş:

Bir yorum yap...

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir